Vi bruker informasjonskapsler (cookies). Gjennom å bruke websiden godkjenner du bruk av informasjonskapsler.
Mer information
Jeg skjønner
NOK
  • $ USD
  • £ GBP
  • € EUR
  • SEK
  • NOK
  • DKK
  • € EUR
  • € EUR
  • € EUR
  • PLN
  • € EUR
  • € EUR
Rapunzel Norge - Ledende når det gjelder løshår og hårforlengelse
Din handlekurv
Handlekurven er tom
Trene med løshår

Trene med løshår


Det er mange som trur att ett hår med hårforlengelse betyr begrensninger i hverdagen og vansker når det gjelder trening. Men det stemmer ikke. Her gir  Rapunzels frisør Isabelle Sundberg deg sine beste tips fort sportete løshårsbrukere. 

- Du kan trene med løshår, men avhengig av typen av hårforlengelse og hvilken sport du du liker, finnes det forskjellige måter og fjerne håret fra øynene og unngå slitasje på festene, sier frisøren Isabelle Sundberg.  
Isabelle rekommanderer vanligvis kunder med de permanente metodene Nail Hair og Stick Hair som festes med voks og varme samt microringer og tang, å flette håret når du trener. Om det er tung fysisk aktivitet kan det også være en god ide og sette opp håret i en hestehale, flette lengdene og siden feste fletten som en knute med hjelp av hårpinns. 
- Da unngår du å ha håret hengende om du for eksempel løper, da drar og sliter ikke det ikke like mye på festene heller. Det er helt enkelt ikke like praktisk å ha håret utslått når du løper eller svetter mye, men da er det bare  å sette det opp.
Svømming er derimot en sport som krever litt mer når du har ett permanent løshår, mener Isabelle. 

Trene med løshår
Svømmer du bør du tenke på å beskytte håret, flett det og rull det opp til en ball på hodet og pass på så det ikke flyter ut i vannet. Vi rekommanderer deg også til å bruke badehette. Er du en som trener mye kan det være lurt å tenke på insettingsmetoden,  Nail Hair og Loop- eller Stick Hair har mindre fester som underletter håroppsetningen.
Men om du trener og samtidig er interessert av hårforlengelse trenger du ikke å bli fortvilet om de to metodene ikke tiltaler deg.  Føler du att håret blir for tungt på fotballkampen eller om du trener ofte er Clip-on set et bra alternativ. 
- Du kan også bruke festemetoder med større fester, som teip og isteden velge å sentrere håret lengre bak på hodet. Da er det enklere å sette opp håret og trene hardt. 

Trene med løshår
Isabelles tips til deg som trener ofte:
  • Unngå å vaske håret med sjampo alt for ofte. Børst isteden det tørre håret, skyll med vann og legg balsam på lengdene og skyll håret. Da blir håret rent, men ikke like slitt. 
  • Har du et hår som lett blir fett, bruk tørrsjampo av og til istedenfor sjampo, da blir ikke håret like slitt. 
  • Føler du att du vil være pen når du trener, men ikke vill ha permanente extensions kan du bruke Clip- in Ponytail. En perfekt og pen hestehale! 
 
Vi rekommanderer