Vi bruker informasjonskapsler (cookies). Gjennom å bruke websiden godkjenner du bruk av informasjonskapsler.
Mer information
Jeg skjønner
NOK
  • $ USD
  • £ GBP
  • € EUR
  • SEK
  • NOK
  • DKK
  • € EUR
  • € EUR
  • € EUR
  • PLN
  • € EUR
  • € EUR
Rapunzel Norge - Ledende når det gjelder løshår og hårforlengelse
Din handlekurv
Handlekurven er tom

Kjøpsbetingelser

2016-01-21

Rapunzel of Sweden AB
Org. Nr: 556732-5047
Etablert: 2007


Postadresse: Rapunzel of Sweden AB Postboks 20 1761 Halden Norway 

Forretningsadresse: Rapunzel of Sweden AB, Boks 3174, 90304 UMEÅ, SVERIGE

E-post: no@rapunzelofsweden.com

Telefon: +46(0)90 70 68 97

Generelle betingelser

Priser og betaling

Leveringer

Retur, angrefrist, bytte og reklamasjoner

Produktansvar
Privat Policy
Force Majeure

Generelle betingelse

Følgende allmenne vilkår gjelder for alle avtaler du inngår med Rapunzel of Sweden AB, 556732-5047 (heretter kalt Rapunzel). Gjennom å bestille varer fra oss aksepterer du gjeldende vilkår enten bestillingen skjer i nettbutikk, eller over disk. Dersom du er under 18 år gjelder vanlige regler for kontantkjøp, og du må ha en foresatt som godkjenner bestillingen. Rapunzel reserverer seg mot eventuelle trykkfeil i tekst eller bilder, samt for feil som fremkommer i produktspesifikasjoner. Dette omfatter alle produktene i sortimentet. Dersom vi har oppgitt feil antall lagervare forbeholder Rapunzel seg retten til å korrigere dette i ettertid. For at du skal få mest mulig ut av produktet ditt anbefaler vi deg å følge våre råd om vedlikehold. Les mer på hjemmesiden vår, eller ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du har spørsmål.

I tilfelle det oppstår tvister, eller du ønsker forbrukerveiledning, kan du henvende deg til Forbrukerombudet eller Trygg E-Handel i Norge.


Priser og betaling

Hvert produkt oppgis med brutto pris inklusive merverdiavgift. I tillegg, til hva selve varen koster, kan det komme ekstra omkostninger for betalingsløsning eller forsendelsesmåte, avhengig av hvilke alternativer du velger. Informasjon om betingelser, forsendelsespris og betalingsmåte fremgår tydelig i kassen. Innen du godkjenner bestillingen, og bekrefter betalingen for ordren din, vil totalbeløpet for din bestilling komme tydelig frem.

Kampanjer eller rabatter vises enten direkte på produktet, eller ved å oppgi en rabattkode når du kommer til kassen. Kampanjene eller tilbudene gjelder så langt lageret rekker, eller inntil den oppgitte sluttdatoen.

Betaling med kort

Hos oss kan du handle med Visa, Mastercard, Diners eller American Express, alle kort som er godkjent for internetthandel via DIBS betalingsløsning. Det påløper ingen ekstra avgifter. Beløpet du skal betale reserveres direkte på kortet, men blir ikke debitert før varene blir sendt deg. Betalingsløsningen (Dibs), som alle kortbelastninger går gjennom, oppfyller kravene til PCI-DSS. Vi forbeholder oss retten til å kontrollere om betalingskortet er gyldig, at det er dekning på kontoen og at kortholderens adresseopplysninger stemmer. Som følge av disse opplysningene kan eventuelt et kjøp nektes.

www.dibs.no

Fakturabetaling

For å handle med Klarna sjekkes det først om du er kredittverdig, og at alle dine opplysninger stemmer overens med ditt personnummer og adressen i Folkeregisteret.

Fullstendige vilkår finner du i kassen, eller ved å lese det som står nedenfor.
Faktura 14 dager
Konto/Delbetaling
Klarna Kampanje
Gjennom vårt samarbeid med Klarna AB har vi mulighet for å tilby deg, som kunde, ekstra lang nedbetalingstid. Et etableringsgebyr på 45,- kroner påløper for hvert kjøp, ingen andre avgifter påløper. Under kampanjeperioden føres alle kjøp opp på en samlefaktura, som sendes ut på slutten av kampanjeperioden. Når du har mottatt fakturaen kan du velge om du ønsker å betale hele beløpet med en gang, eller om du foretrekker en nedbetalingsordning. Velger du delbetaling ber vi deg om å lese betingelsene, for å få mer informasjon om hva dette innebærer.
www.Klarna.no

PayPal

Betal raskere og sikrere gjennom PayPal. Du kan velge å belaste PayPal saldoen din direkte, eller bruke et betalings- eller kredittkort som er koplet opp mot PayPal kontoen din.

For mer informasjon gå til www.PayPal.no

Trustly - Direktebetaling med bank

Betal direkte fra din internettbank. Trustly vill opprette en sikker anslutning til din internettbank og du kan da raskt og sikkert betale uten å forlate denne websiden. Betal alternativet er gratis og du trenger ikke å registrere deg. Derimot må du bruke innloggingsinformasjonen til din internettbank for å betale med Trustly. For mer informasjon: www.trustly.com.

Betale på forskudd

Dersom du ønsker å betale på forskudd er dette enkelt å gjøre hos oss.
  1. Legg de varene du ønsker i handlekurven og fortsett til kassen.
  2. Velg forskuddsbetaling og ønsket leveringsmåte.
  3. Avslutt kjøpet ditt.
  4. Bestillingen din er nå gjennomført og du vil få tilsendt kontoopplysningene via e-post. Du finner også opplysningene på ordrebekreftelsen din.
  5. Overfør pengene til oss på det oppgitte kontonummeret. Skriv ordrenummeret ditt som referanse 101 XXX XXX
  6. Bestillingen din sendes når vi har mottatt overføringen. Dette tar vanligvis 1-2 arbeidsdager. Du får selvsagt en bekreftelse på e-post når ordren går ut fra lagret vårt.

Husk å overføre pengene til rett konto, avhengig av hvilken valuta du velger å betale med.

Kontoopplysninger:

Kontoinnehaver: Rapunzel of Sweden AB
Norskt kontonummer: 9750 06 43483
Bank: SEB
BIC: ESSENOKX
IBAN: NO5697500643483

Rabatter og gavekort

Prosentrabatter, som for eksempel studentrabatter, gjelder ikke for nedsatte varer. Våre kampanjer kan ikke kombineres med hverandre, og du kan ikke anvende to ulike gavekort eller rabattkoder på en og samme ordre.

 

Dersom du har en rabattkode, eller et gavekort, bruker du disse i kassen. Skriv inn koden og klikk på knappen Aktiver. Rabattbeløpet trekkes direkte fra sluttsummen. Om koden dekker hele beløpet på bestillingen blir dette din valgte betalingsløsning. Om koden ikke dekker hele beløpet velger du selv hvilket betalingsalternativ du ønsker for den summen som gjenstår.

Leveringer

I kassen kan du velge blant de ulike leveringsmåtene som er tilgjengelige i din region, og få oversikt over hvilke leveringstidspunkt som gjelder. Vi forsøker alltid å ha alle varene i vårt sortiment på lager. Skulle et produkt ikke være tilgjengelig for omgående levering vil det fremgå tydelig på produktet og i kassen. Dersom alle delene i en ordre ikke kan leveres omgående, så ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan hjelpe deg med en dellevering, eller tilby en tilsvarende vare. Dersom vi ikke er i stand til å overholde avtalt leveringstidspunkt fordi produktet har tatt slutt, kontakter vi deg. Er ikke pakken kommet frem må du gi oss beskjed om dette innen 14 dager fra bestillingsdatoen. Du kan oppheve kjøpet uten kostnader dersom vi ikke oppfyller leveringsvilkårene. Ved langhelger, høytider og hindringer i trafikken må det beregnes at pakken kan bli forsinket. Legg merke til at endringer i leveringstidspunkt kan skje i forbindelse med ferie- og helligdager.

Når en ordre forlater vårt lager får du en e-post med melding om at varen er på vei.

Standardfrakt 3-5 hverdager

Bestill innen kl. 13:00 mandag-fredag så sendes din bestilling samme dag (norsk tid).
Vanligvis leveres din bestilling hjem i din postkasse sammen med din vanlige post 3-5 hverdager etter at din bestilling blir sendt fra oss. Er pakken for stor sendes den isteden til ditt nærmeste postkontor. 
I prisen inngår 25% moms.

Retur, angrefrist, bytte og reklamasjoner

Vi på Rapunzel vil, at du som forbruker, skal føle deg trygg når du handler hos oss. Derfor har du alltid rett til å angre kjøpet ditt, bytte varen og reklamere når du oppdager feil. Ved bruk av bytte-/angrerett står du selv for eventuell fraktkostnad for retur av varen, og er ansvarlig hvis varene synker i verdi som følge av feil håndtering slik at varene mister sin egenskap og form. Har du fått feil, eller defekt vare, tilbakebetaler vi kostnadene ved returfrakten. Har du spørsmål treffer du oss her

Returnering av varer

Alt som returneres skal leveres tilbake etter følgende retningslinjer:
  1. Pakk inn varen i den samme forpakningen/posen som den kom i. Alternativt kan du anvende din egen emballasje.
  2. Bruk det forhåndstrykte returskjemaet som du finner her >>
  3. Send returskjemaet sammen med din ordre til Rapunzel of Sweden AB, Postboks 20, 1761 Halden, Norway
  4. Lever pakken på nærmeste postkontor. Ta vare på kvitteringen.

Retur av farlig gods

En del av våre produkter inneholder lettantennelige elementer og er derfor underlagt særskilte retur- og leveranserestriksjoner.  Dette gjelder f.eks. fjerningsmiddel for løshår. Disse produktene er testet for å sikre at de er ufarlige å bruke. 

Ved returnering eller bytte av farlig gods, kontakt vår kundetjeneste så hjelper vi deg med din å returnere eller bytte varene. Du når kundeservice alle hverdager mellom 09-17.
 
Telefon: +46 90-70 68 97

Angrerett

Hvis du vil heve kjøpet eller returnere bestillingen, ber vi deg meddele oss dette skriftlig innen 14 dager fra du mottok varen. Du gjør dette gjennom å sende oss returskjemaet eller pr. e-post. Du kan finne standardformular for bruk av angreretten på forbrukerrådets hjemmesider. Du har ytterligere 14 dager på deg til å returnere varene. Ved tilbakebetaling bruker vi fortrinnsvis den samme betalingsløsningen som du selv brukte da du bestilte varen. Har du ikke betalt den aktuelle varen enda sørger vi for at returen kommer frem på saldoen din så raskt som mulig. Uansett vil dette skje senest 14 dager etter at vi har fått meldingen fra deg om at du opphever kjøpet, under forutsetning om at vi har fått tilbake varene eller mottatt bevis på at du har sendt varene tilbake. Ved bruk av bytte-/angrerett står du selv for eventuell fraktkostnad for retur av varen, og er ansvarlig hvis varene synker i verdi som følge av feil håndtering slik at varene mister sin egenskap og form.

Returfrakt

Ved alle returer er du selv ansvarlig for at varen når frem til oss og, om ikke annet oppgis, også for fraktkostnadene. Dersom ordren din er feilekspedert, eller har feil, får du tilbake returfrakten. Ved bytte av varer står Rapunzel for frakten av de nye varene dine.

Tilbakebetaling

Dersom du debiteres for varene får du tilbakebetalt kostnadene ved standardfrakt. Ekspressfrakt, eller annen frakt som ikke er standard, blir ikke tilbakebetalt. Dersom du beholder deler av ordren, og bare delvis opphever kjøpet, tilbakebetales ikke kostnadene ved standardfrakten.

Rapunzel garanterer betalingsrefusjon, eventuelt at du får byttet varen dersom du foretrekker dette, i samsvar med angreretten. Hele beløpet for varen tilbakebetales under forutsetning av at den returneres uåpnet og i samme tilstand som da du mottok leveransen. Dette innebærer at varene ikke må være skadet, skitne, være vasket, forandret eller blitt brukt, samt at eventuelle merker og etiketter er intakte. Om varen ikke kommer tilbake, i samme tilstand som da du mottok den, vil det bli gjort en vurdering av om varen har fått redusert verdi. Verdireduksjonen blir ikke tilbakebetalt.

Har du mottatt en defekt vare må du omgående informere Rapunzel om dette, og returnere varen i samsvar med returinformasjonen overfor. Rapunzel gir full tilbakebetaling for defekte varer. Bestemmelsene angående dette begrenser ikke gjeldende lovfestede rettigheter. Når en tjeneste er påbegynt gjelder angreretten for den gjenstående delen av tjenesten som ennå ikke er påbegynt.

Reklamasjon

Om du anser et produkt for å ha feil, eller være defekt, kan du ta kontakt med oss eller bruke reklamasjonsretten din. Når varen er kommet oss i hende vil vi vurdere varens tilstand. Bare originale feil omfattes av reklamasjonsretten. Reklamasjonsretten omfatter for eksempel ikke feil som er forårsaket av normal slitasje eller feil bruk, eller om du har forandret varens opprinnelige tilstand (for eksempel alle typer fargebehandling).

Ved en reklamasjon tar vi hensyn til varens tilstand og produktets beregnede livslengde. Les mer her >> Vurderes varen som defekt/feil erstattes den i første omgang av en ny vare. Dersom det ikke er mulig å sende en ny vare betales hele beløpet tilbake, inklusive ekspedisjons- og fraktkostnader.

Har du en reklamasjon, i forbindelse med montering av hår, ber vi deg om å kontakte personen / salongen som har utført arbeidet. Det er denne som står ansvarlig for at arbeidet er utført riktig.

For at Rapunzel skal kunne bedømme varen, som det reklameres på, må hele varen sendes tilbake til oss sammen med en utførlig beskrivelse av feilen, og hvordan varen er blitt anvendt. Dersom ikke hele varen/ordren kommer i retur kan vi ikke gjøre en fullstendig vurdering av feilene ved varen. Vi kan bare bedømme den delen vi har fått, og eventuelt tilbakebetale for denne.

Ved en reklamasjon, som gjelder en feil eller defekt ved varen, er du som kunde fritatt for alle kostnader. Rapunzel står da for fraktkostnadene i forbindelse med returen, mot fremvisning av kvittering. Vær vennlig og send med kvitteringen eller en kopi av fraktkostnadene. Reklamasjon til Rapunzel skal gjøres innen rimelig tid etter at kunden har fått forsendelsen.

 

Klikk her for å skrive ut ditt reklamasjonsformular >>

 

Har du som privatperson mottatt en vare, som har feil eller defekter, har du rett til å reklamere på varen innen tre år etter at du tok i mot den, og senest innen to måneder etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen.

Produktansvar

Rapunzel frasier seg alt ansvar for hvordan kjøperen bruker og vedlikeholder produktet. Kjøperen har selv fullt ansvar for hvordan produktene brukes, og må selv kontrollere eventuelle allergiske reaksjoner eller feil. Rapunzel anbefaler at du bruker produktene på den måten som beskrives i produktinformasjonen på hjemmesiden. Aktuell, og gyldig informasjon, er kun den informasjonen du finner på Rapunzels offisielle hjemmeside.

Privat Policy

Vi følger loven om personvern (PUL). I forbindelse med registreringen og bestillingen din godkjenner du at vi lagrer og anvender dine opplysninger i samsvar med PUL for å kunne oppfylle vår avtale med deg. I følge personvernloven har du rett til tilgang på den informasjonen som er registrert på deg. Er informasjonen feil, ufullstendig eller irrelevant, kan du be om å få rettet opp informasjonen eller fjernes. Dersom dette skulle være aktuelt kontakt oss via e-post.

Klikk her for å lese mer om vår personvernpolicy og informasjonskapsler.

Force Majeure

Rapunzel har ikke ansvar for forsinkelser av leveranser og tjenester, som er forårsaket av omstendigheter utenfor Rapunzels rimelige kontroll. Ved force majeure har Rapunzel rett på ekstra tid for å kunne bli i stand til å oppfylle sine forpliktelser. Eksempler på slike omstendigheter kan være; streiker, terroristhandlinger, krig, leverandør-, transport- eller produksjonsproblemer, endringer i valutakurser, retningslinjer fra myndighetene, lovendringer eller naturkatastrofer. Skulle en slik omstendighet vare mer enn to måneder har begge partene rett til å si opp avtalen. Dette uten den andre partens godkjenning og/eller krav på å få erstatning, eller forpliktelse til å gi erstatning.