Vi bruker informasjonskapsler (cookies). Gjennom å bruke websiden godkjenner du bruk av informasjonskapsler.
Mer information
Jeg skjønner
NOK
  • $ USD
  • £ GBP
  • € EUR
  • SEK
  • NOK
  • DKK
  • € EUR
  • € EUR
  • € EUR
  • PLN
  • € EUR
  • € EUR
Rapunzel Norge - Ledende når det gjelder løshår og hårforlengelse
Din handlekurv
Handlekurven er tom

Retur, bytte og reklamasjon

Vi på Rapunzel vill att du som konsument skall føle deg trygg når du handler hos oss, derfor har du alltid rett til å  angre ditt kjøp, bytte din vare og reklamere feilende produkter til oss. Om du vill annullere ditt kjøp eller returnere dine varer, ber vi deg skriftlig melde dette til oss innen 14 dager. Det gjør du gjennom å bruke vårt returformular eller sende oss en e-post. Ved bruk av bytte-/angrerett står du selv for eventuell fraktkostnad for retur av varen, og er ansvarlig hvis varene synker i verdi som følge av feil håndtering slik at varene mister sin egenskap og form. Om du har mottatt en kampanjevare og returnerer/bytter varer i din bestilling må summen i fortsettingen også være over angitt beløp/antall varer. Om beløpet/antall varer understiger dette vill du bli debitert for den kampanjevaren du tidligere mottatt. Dette gjelder ikke fraktkostnader og gaver. 
Bytte
Om du vill bytte deler av- eller hele din bestilling kan du gjøre det på to forskjellige måter.

1. Lag en ny bestilling

Om du raskt og enkelt vill få tilgang til dine nye varer rekommanderer vi att du selv gjennomfører byttet. Slik gjør du:
  1. Lag en ny bestilling og betal for de produktene du ønsker å bytte til. Disse produktene sendes til deg som en vanlig bestilling med det fraktalternativet du selv velger.
  2. Bruk vårt ferdige returformular, kryss for ruten angre vare.
  3. Pakk de varene du ønsker å sende tilbake i samme pakke/pose du mottok varene i. Alternativt bruker du en egen pakke.
  4. Send returblanketten sammen med din ordre til Rapunzel of Sweden AB, Postboks 20, 1761 Halden, Norway.
  5. Leverer pakken på ditt nærmeste postkontor. Behold kvitteringen.
Rapunzel håndterer ærendet ditt så raskt som mulig. 

2. Med vårt ferdige bytteformular

Det andre alternativet om du ønsker å bytte noen av dine varer er med hjelp av vårt ferdige bytteformular. Der skriver du selv hvilke varer du ønsker å bytte til og sender den sammen med varene tilbake til oss. Slik gjør du:
  1. Print og fyll ut bytteblanketten.
  2. Pakk varene du ønsker å sende tilbake i samme pose/pakke du fikk varene i. Alternativt bruker du en egen pakke.
  3. Send returformularet sammen med din ordre til Rapunzel of Sweden AB, Postboks 20, 1761 Halden, Norway.
  4. Leverer pakken på ditt nærmeste postkontor. Behold kvitteringen. 
Rapunzel håndterer ærendet ditt så raskt som mulig. Når du bruker denne måten for å bytte dine varer står Rapunzel for fraktkostnaden av de varer som sendes tilbake til deg. 
Retur
Alle returer skall returneres slik:
  1. Pakk varen godt i samme pakke/pose som den kom i. Alternativt kan du bruke en egen pakke.
  2. Bruk vårt ferdige returformular.
  3. Send returformularet sammen med din ordre til Rapunzel of Sweden AB, Postboks 20, 1761 Halden, Norway.
  4. Leverer pakken på ditt nærmeste postkontor. Behold kvitteringen.
Er varen feilekspedert gjenbetaler vi returfrakten. Rapunzel håndterer ærendet ditt så raskt som mulig. 
 
Har du betalt varene med kort gjenbetaler vi pengene til kortet med Klarna/DIBS/PayPal. Har du valgt å betale mot faktura korrigeres/makuleres din faktura. Har du betalt med forskuddsbetaling så betales pengene tilbake til den kontoen du angitt på returblanketten. Gjenbetalingen tar cirka 1-5 bankdager. 
 
Klikk her for å skrive ut returblanketten

Retur av farlig gods

En del av våre produkter inneholder lettantennelige elementer og er derfor underlagt særskilte retur- og leveranserestriksjoner.  Dette gjelder f.eks. fjerningsmiddel for løshår. Disse produktene er testet for å sikre at de er ufarlige å bruke. 

Ved returnering eller bytte av farlig gods, kontakt vår kundetjeneste så hjelper vi deg med din å returnere eller bytte varene. Du når kundeservice alle hverdager mellom 09-17. 
 
Telefon: +46 90-70 68 97
Reklamasjon
Reklamasjoner skall gjøres innen rimelig tid fra det att varen tatts i bruk. Er din vare feilaktig må hele varen returneres til oss. Send oss en tydelig forklaring av hva som feiler varen. Varen analyseres deretter av vår reklamasjonsavdeling som kontakter deg på din majl når ærendet er utrett. 
Slik gjør du for å reklamere din vare:
  1. Pakk varen godt i samme pakke/pose som den kom i. Alternativt kan du bruke en egen pakke.
  2. Print/skriv selv informationen og fyll ut reklamasjonsformularet.
  3. Send oss en tydelig forklaring av hva som feiler varen. 
  4. Send reklamasjonsblanketten sammen med hele varen du ønsker å reklamere, send oss også kvitteringen på returfrakten til: Rapunzel of Sweden AB, Postboks 20, 1761 Halden, Norway.
  5. Leverer pakken på nærmeste postkontor.
Her finner du mer informasjon om bytte, retur og/eller reklamasjonsærender

Klikk her for å skrive ut ditt reklamasjonsformular