Vi bruker informasjonskapsler (cookies). Gjennom å bruke websiden godkjenner du bruk av informasjonskapsler.
Mer information
Jeg skjønner
NOK
  • $ USD
  • £ GBP
  • € EUR
  • SEK
  • NOK
  • DKK
  • € EUR
  • € EUR
  • € EUR
  • PLN
  • € EUR
  • € EUR
Rapunzel Norge - Ledende når det gjelder løshår og hårforlengelse
Din handlekurv
Handlekurven er tom

Spørsmål & Svar


Betaling & Leveranse
Betalemåte
Kort
Følg anvisningene på hjemmesiden. 

PayPal
Følg anvisningene på hjemmesiden.

Forskuddsbetaling (Ej i Sverige)
Når du valgt forskuddsbetaling kommer en rute som forklarer hvordan du overfører pengene. 

Faktura
Har du spørsmål om din faktura er du velkommen til å kontakte Klarna som administrerer faktureringen på klarna.no.

Har du spørsmål om andre betalemåter er du velkommen til å kontakte kundetjeneste på no@rapunzelofsweden.com eller på tlf. +46 90 70 68 97.

Hvor lang er leveransetiden?
Avhengig av land og fraktmåte så er leveransetiden forskjellig, se nedenfor:

Leveranse innen Sverige:
Standardfrakt tar 1-3 hverdager.
Express 1 hverdag.

Leveranse til Finland:
Standardfrakt 2-4 hverdager.
Pakke 2-6 hverdager. 
UPS Express 1-2 hverdager.
 
Leveranse til Norge:
Standardfrakt 3-5 hverdager

Leveranse til Tyskland:
UPS Express 1-2 hverdager.
Standardfrakt 4-7 hverdager.

Leveranse til Danmark:
Standardfrakt 2-4 hverdager.
Pakke 2-6 hverdager. 
UPS Express 1-2 hverdager. 

Leveranse til Spania:
Standardfrakt 4-7 hverdager.
UPS Express 1-2 hverdager. 

Leveranse til Polen:
Standardfrakt 4-7 hverdager.
UPS Express 1-2 hverdager.

Leveranse innen EU:
Standardfrakt 4-8 hverdager.
UPS Express 1-2/1-4 hverdager. Leveransetiden varier avhengig av land.

Leveranse utenfor EU:
Leveransetiden varier avhengig av land.
UPS Express 1-4 hverdager.  

Hvor leveres pakken?
Vanlig leveranse
Varene kommer til å leveres i din postkasse. Om pakken er for stor leverer posten en lapp med informasjon om hvor du kan hente din pakke.

Det savnes produkter/ jeg har fått feil vare. Hva gjør jeg?
Har du mottatt en feilaktig vare må du sende den tilbake til oss. Når vi mottatt varen vil vi erstatte den med riktig vare og levere den til deg uten kostnad.

Har du mottatt feil antall varer vill vi at du kontakter kundetjenesten, +46 90 706897, så fort som mulig så vi kan løse problemet. 

Jeg har bestilt en vare som er slutt, når får jeg den levert?
På vår hjemmeside kan du lese en omtrentlig dato på når varen forventes være tilvake på lagret, vill du ha en mer nøyaktig dato kan du kontakte vår kundetjeneste på: no@rapunzelofsweden.com eller på tlf. +46 90 706897.
Returner, byt & reklamer
Angre kjøp eller bytte. Hvordan returnerer jeg varene?
Om du har kjøpt en vare og for eksempel føler at fargen ikke passer, så kan du bytte varen eller angre kjøpet. 
Trykk på denne lenken så finner du all informasjon og returblankettene som trengs for å returnere varene til oss. Om du ikke har noen printer hjemme kan du skrive informasjonen på et vanlig A4-ark. Returkostnaden betaler du selv. 

Hvordan reklamerer jeg varer?
Om du ikke føler deg fornøyd med en vare har du mulighet til å reklamere den hos oss. For å gjøre en reklamasjon må alt hår/produktet sendes til oss sammen med en reklamasjonsblankett som du finner her: Rapunzel reklamasjoner. Om du ikke har en printer så går de bra å skrive informasjonen på et vanlig A4-ark. 
Når produktet når oss så undersøker vi den og deretter kontakter vi deg med svar om reklamasjonen er godkjent. Om reklamasjonen er godkjent så betaler vi også tilbake fraktkostnaden. 

Rabatt & Gavekort
Rabatt- eller gavekort?
Gavekort eller rabattkode (med bokstaver), angis i kassen før du betaler. Et eksempel kan du se nedenfor.
Du kan kun bruke et gave kort på din bestilling.



Rabatt- eller gavekort?
Pleie av det kjøpte håret
Kan jeg farge/bleke/tone løshåret?
Ekte hår
Vi rekommanderer ikke å farge løshåret, dette siden løshåret allerede er farget og vi ikke kan garantere ønsket resultat etter enda en behandling. Velger du å gjøre det uansett så skjer det på egen risk og all garanti forsvinner. 

Syntetisk hår
Det går ikke å farge ett syntetisk hår, dette på grund av att håret er oppbygget av syntetiske fibre som ikke tåler en så sterk behandling som farging er. 

Hvilken hårfarge skall jeg ha?
Er du usikker på hvilken farge du skall bestille så har du mulighet til å låne vårt fargekart, det finer du her: trykk her for fargekart.

Du har også mulighet til å maile oss et bilde på vår kontaktside: Rapunzel kontaktlenke.
Da er det mye enklere for oss å hjelpe deg til å finne hvilken farge som passer akkurat ditt hår.

Kan jeg bade i klor, saltvann eller bruke badstuen?
Vi rekommanderer ikke att du i bader i saltvann, klor eller sauna med utslått hår. Skall du bade i saltvann eller vann med klor rekommanderer vi att du bruker en badehette og skall du bruke badstuen rekommanderer vi at du fletter det egne håret før og pleier håret med en gjenfuktende kur når du vasker håret. 
Kan jeg lage permanente krøller i håret?
Siden den væsken som brukes til å lage permanente krøller er for sterk for løshåret rekommanderer vi att du ikke gjør det. Men om du velger å lage permanente krøller uansett er det på egen risk og alle garantier forsvinner.
Løshåret sitter ikke fast. Hvorfor og hva gjør jeg nå?
At håret ikke sitter ordentlig kan være på grund av flere ting. Det vanligste er att håret ikke er innsatt på en korrekt måte (at løshåret er festet på for mye eller for lite av ditt hår). Eksempel på andre ting som kan bidra er: produktene som brukes, om håret er farget eller om du for eksempel badstubadet. 
Har du gjort hårforlengelsen på en salong rekommanderer vi at du kontakter dem først og fremst. Om du har festet hårforlengelsen selv eller med hjelp av en venn ber vi deg kontakte vår kundetjeneste så vi kan hjelpe deg på beste måte.   

Hvordan fjerner jeg løshåret?
Dette er avhengig av hvilken metode du brukt for å feste løshåret.

Nail Hair
Bruk en tang ed tynne rifler uten varme sammen med denne removern: Fjerne Nail Hair.
Begynn med å knekke festene, legg deretter på removern og arbeid deretter med tangen fra alle veier til du ser at festet ekspanderer så du kan fjerne stripen. 

Silikontrens
Bruk denne removern; Fjerning Silikontrens.
Begynn med å påføre remover, deretter bruker du en pinnekam for å løse opp mellom estene og grer ut hårforlengelsen. 

Quick & Easy  
Bruk en pinnekam sammen med denne removern; Fjerning Quick & Easy.
Fjerningen skjer på samme måte som av silikon hair weft

Hair weft
Har du brukt en hair weft skal du bruke denne remover; Fjerning hairweft.
Fjerningen skjer på samme måte som av silikon hair weft

Microringer
Har du brukt microringer skall du bruke denne tangen: Tang for fjerning.
For å åpne microringene og deretter fjerne stripen. 

Se gjerne våre instruksjonsfilmer for hjelp og inspirasjon.

Hvor lenge holder håret/innsettingen?
Avhengig av hvilken kvalitet du har valgt og pleien av løshåret så varierer også holdbarheten. Vi rekommanderer at du fester dine Extensions på nytt innen 5-7 uker, så ditt eget hår ikke vokser for langt. Her nedenfor kan du lese mer om forskjellige kvaliteter og hvor lenge håret forventes holde når du pleier det riktig: Løshårskvaliteter
Hvilken kvalitet og metode passer meg?
Avhengig av hvor tykt eller tynt hår du har så rekommanderer vi forskjellige metoder.  Er du usikker så send oss en mail eller ring vår kundetjeneste så får du hjelp av våre kunnige medarbeidere: no@rapunzelofsweden.com tlf. +46 90 706897

Ta deg også en titt på våre instruksjonsfilmer for å se de forskjellige metodene.

Hvor langt hår bør jeg ha for å sette inn en hårforlengelse?
Vi rekommanderer att du har minst 10 cm eget hår for muligheten til en fin forvandling med en naturlig overgang fra ditt eget hår.
Salonger
Hvordan finner jeg salongen?
Stockholm:
Ta t-banens grønne linje til Hötorget (en stasjon fra T-centralen).
Gå deretter mot Blodcentralen, ta rulletrappen opp og gå til venstre. Når du kommer til SATS gå på rulletrappen. Gå siden til venstre igjen og ta enda en rulletrapp opp, du kommer da se bland annet en Sushi restaurant og Subway, gå deretter mot MOOD, da vill du befinne deg på Regeringsgatan. Når du når Espresso House tar du venstre og nå kan du forhåpentligvis se Rapunzel Stockholm.  Hvis ikke så ligger salongen mitt imot 7-eleven. 
Kommer du ifra Kungsträgården finner du salongen om du går mot NK og går oppover på gaten mellom NK og H&M. Holder du venstre side hele veien kommer du til Rapunzels Stockholm etter cirka fem minutter.  
Rapunzels salong er nabo med kontor AB og Wella. 


Om du har problemer med å finne veien ring +46 851 977 070.

Göteborg:
Når du kommer ut fra sentralstasjonen går du over en bru, denne bruen går over kanalen som går igjennom Göteborg. 
Se etter Radisson Blue Hotel så ligger Rapunzel of Sweden på en liten gate bak hotellet. 

Har du problemer med å finne veien er du velkommen til å kontakte oss på tlf. +46 31 15 45 45
 

Umeå:
Buss: Du kan ta flere forskjellige busser fra Vasaplan til oss på Norra Obbolavägen 137, men ingen stopper på vår adresse. Velger du lokalbussen er det enklest å ta buss nummer 125 mot Obbola og gå av bussen på Lärlingsgatan og deretter gå cirka 300 meter så er du framme. 
Du kan også ta buss nummer 4 mot Stöcksjö, den passerer også Lärlingsgatan men avgår kun to ganger på ettermiddagen. 
Tar du flybussen går du av på Alviksgränd og går cirka 400 meter til Rapunzels salong. 
Du kan også ta buss nummer seks eller ni og gå av på Kolbäcksvägen og deretter gå cirka to kilometer til salongen. 
Rapunzels salong ligger på samme område som restaurant Times Kitchen og forretningen  Sharp.  Når du er inne på dette området vill du se ett skilt som peker på hvilket hus du finner oss i. 

Bil: Det finns mange forskjellige veier til Rapunzel. Søk gjerne etter adressen Norra Obbola vägen 137 på valgfri veibeskrivelse tjeneste på internett for utførlig informasjon. 


Om du har problemer med å finne veien ring til: +46 90 706897. 


I våre salonger kan du:
Sette in løshår med forskjellige metoder, kjøpe løshår og  få hjelp med hvilken farge som passer deg best. Bestill en konsultasjonstid for å få hjelp med hvilket hår, kvalitet  og farge som passer deg og håret ditt best. Om du har bestilt time for hårforlengelse kan du kjøpe håret på plass i salongen på den bestilte tiden.  Har du en spesiell hårfarge er det alltid bedre å bestille en tid for konsultasjon eller sende salongen et bilde på håret så vi kan se om vi har en farge som passer deg.
Vill du att vi hjelper deg med å bestille en time eller har du spørsmål om hårforlengelse eller lignende så er du velkommen til å kontakte oss på no@rapunzelofsweden.com eller +46 90 706897.